பிஸ்மில்லா
ஹிர்ரஹ்மான் நிர்ரஹீம்
பொருள்: அளவற்ற அருளாளனும் நிகரற்ற
அன்புடையோனுமாகிய அல்லாஹ்வின் திருபெயாரால் (துவங்குகிறேன்)
அஸ்ஸலாமு அழைக்கும் - பொருள்: சாந்தியும் சமாதானமும்
உங்கள் மீது உண்டாகுக
“பைபிள் புதிய ஏற்பாட்டின் முகவரி இல்லா ஆசிரியர்கள் பட்டியல் –
பாகம் 3. மாற்கு (Mark), லூக்கா (Luke) மற்றும் அப்போஸ்தலருடைய நடபடிகள் (Acts) நூல்கள்”
In the Preface to the Revised
Standard Version of the bible this notable statement is made regarding the
need for a revision of the English translation: "Yet the King
James Version has grave defects... was based upon a Greek text that was
marred by mistakes, containing the accumulated errors of fourteen centuries
of manuscript copying. It was essentially the Greek text of the New Testament
as edited by Beza, 1589, who closely followed that published by Erasmus,
1516-1535, which was based upon a few medieval manuscripts. The earliest and
best of the eight manuscripts which Erasmus consulted was from the tenth
century, and he made the least use of it because it differed most from the
commonly received text; Beza had access to two manuscripts of great value dating
from the fifth and sixth centuries, but he made very little use of them
because they differed from the text published by Erasmus".
|
The noted Church Historian
Eusebius quotes the Church Father Dionysius (Hist. Eccl., Bk. 4. 23), who
reports that his own epistles had been tampered with: "When my
fellow Christians invited me to write letters to them I did so. These the
devil's apostles have filled with tares, taking away some things and adding
others. For them the woe is reserved. Small wonder then if some have dared to
tamper even with the word of the Lord Himself, when they have conspired to
mutilate my own humble efforts".
|
வாசகர்களே, இதற்க்கு முன்னரே பைபிள் புதிய
ஏற்பாட்டின் முகவரி இல்லா ஆசிரியர்களை விவரிக்கும் முயற்சியில், திரு மத்தேயு
மற்றும் திரு பால் அவர்கள் இயற்றியதாக கிறிஸ்தவர்கள் போதிக்கும் நூல்களில் விவரங்களை
வெளியிட்டு இருந்தோம். பார்க்க:
இதன் தொடர்ச்சியாக, இந்த கட்டுரையில் திரு “மாற்கு”
மற்றும் திரு “லூக்கா” அவர்கள் இயற்றியதாக போதிகபடும் புதிய ஏற்பாட்டு புத்தகங்களை
எல்லாம் வல்ல ஏக இறைவனின் கிருபையாய் நாடியவர்களாக ஆராய முனைவோம்.
மாற்கு (Mark) – புதிய ஏற்பாட்டின் “மாற்கு” சுவிசேஷம், திரு
இயேசு அவர்களின் பிரதான சீடர்களில் ஒருவரான, திரு பீட்டர் அவர்களின் தோழரான திரு
மார்க் அவர்களால் இயற்றபெற்றதாக, கிறிஸ்தவர்களால் போதிக்க படுகிறது. (திரு
மார்க் அவர்கள் திரு இயேசு அவர்களின் பிரதான சீடர்கள் பட்டியலில் ஒருவராக இருந்ததாக
நம்மால் அறிய முடியவில்லை.).
கிறிஸ்தவர்கள் போதிப்பது போல் இல்லாமல், இந்த நூலை திரு மாற்கு அவர்கள் தான் திட்டவட்டமாக
இயற்றினார் என்பதனை திரு உமர் அவர்கள் பொதுவாக ஆதாரம் தேடும் விக்கிபீடியா மற்றும்
பைபிள் விரிவுரைகள் அறிவிக்க மறுகின்றனா. பார்க்க:
விக்கிபீடியா
மறுப்பு:
All four canonical gospels are anonymous, but Early Christian tradition identifies this gospel's author as Mark the Evangelist, who is said to have based the work on the testimony of Saint Peter.[4]
According to Irenaeus, Papias of Hierapolis, writing in the early 2nd century, reported that this
gospel was by John Mark,[9] the
companion of Saint Peter in Rome, who
"had one purpose only – to leave out nothing that he had heard, and to
make no misstatement about it."[15] A number of modern scholars believe that the gospel was
written in Syria by an unknown Christian around AD 70, using various sources
including a passion narrative (probably written), collections of miracles
stories (oral or written), apocalyptic traditions (probably written), and
disputations and didactic sayings (some possibly written).[7]
|
பைபிள் மறுப்பு:
"Although the book is
anonymous, apart from the ancient heading "According to Mark" in
manuscripts, it has traditionally been assigned to John Mark, in whose
mother’s house (at Jerusalem) Christians assembled. (The New American Bible, ISBN:
978-0-529-06484-4, Page 1064)"
"Although there is no direct internal
evidence of authorship, it was the unanimous testimony
of the early church that this Gospel was written by John Mark. (From the NIV Bible Commentary [1], page
1488)"
"Traditionally, the gospel
is said to have been written shortly before A.D. 70 in Rome, at a
time of impending persecution and when destruction loomed over Jerusalem. (The New American Bible, ISBN: 978-0-529-06484-4,
Page 1064)"
"Serious doubts exists as to
whether these verses belong to the Gospel of Mark. They are absent from important early
manuscripts and display certain peculiarities of vocabulary, style and
theological content that are unlike the rest of Mark. His Gospel probably ended at 16:8, or its
original ending has been lost.
(From the NIV
Bible Foot Notes [1], page 1528)"
"This verse, which reads, "But
if you do not forgive, neither will your heavenly Father forgive your
transgressions," is omitted in the best manuscripts. (The New American Bible, ISBN: 978-0-529-06484-4,
Page 1081)"
"This passage, termed the Longer Ending
to the Marcan gospel by comparison with a much briefer conclusion found in
some less important manuscripts, has traditionally been accepted as a canonical
part of the gospel and was defined as such by the Council of Trent. Early citations of it by the Fathers
indicate that it was composed by the second century, although vocabulary and
style indicate that it was written by someone other than Mark. (The
New American Bible, ISBN: 978-0-529-06484-4, Page 1088)"
|
புதிய ஏற்பாட்டின் “லூக்கா” சுவிசேஷம் மற்றும் “அப்போஸ்தலருடைய நடபடிகள் (Acts”) நூல்கள், திரு இயேசு அவர்களை உயிருடன் பாத்திராத, திரு பால்
அவர்களின் தோழரான திரு லூக்கா அவர்களால் இயற்றபெற்றதாக, கிறிஸ்தவர்களால் போதிக்க
படுகிறது. (திரு லூக்கா அவர்கள், திரு இயேசு அவர்களின்
பிரதான சீடர்கள் பட்டியலில் ஒருவராக இருந்ததாக நம்மால் அறிய முடியவில்லை). கிறிஸ்தவர்கள் போதிப்பது போல் இல்லாமல், இந்த நூலை திரு லூக்கா
அவர்கள் தான் திட்டவட்டமாக இயற்றினார் என்பதனை திரு உமர் அவர்கள் பொதுவாக ஆதாரம்
தேடும் விக்கிபீடியா மற்றும் பைபிள் விரிவுரைகள் அறிவிக்க மறுகின்றனா. பார்க்க:
அப்போஸ்தலருடைய நடபடிகள் (Acts)
விக்கிபீடியா
மறுப்பு:
While the
precise identity of the author is debated, the consensus is that this work
was composed by a (Koine) Greek speaking Gentile writing for an audience of Gentile Christians. The Early Church Fathers wrote that
Luke was a physician in Antioch and an adherent of the Apostle Paul. It is said to be that the author of the Gospel of Luke is
the same as the author of the Acts of the Apostles.[1] Tradition holds that the text was written by Luke the companion of Paul (named in Colossians4:14) and this
traditional view of Lukan authorship is “widely held as the view which most
satisfactorily explains all the data.”[2] The
list of scholars maintaining authorship by Luke the physician is lengthy, and
represents scholars from a wide range of theological opinion.[3] However, there is no consensus, and according to Raymond E. Brown, the current opinion concerning Lukan authorship is
"about evenly divided."[4]
|
பைபிள்
மறுப்பு:
"Although the author does not name himself, evidence outside the Scriptures and
inferences from the book itself lead to the conclusion that the author was Luke. (From the NIV Bible Commentary [1], page 1643)"
|
லூக்கா (Luke)
விக்கிபீடியா
மறுப்பு:
There is substantial evidence to indicate that the author of The
Gospel of Luke also wrote the Book of Acts. These connections are linked by repeating themes that both of
these books share. The most direct evidence comes from the prefaces of each
book. Both prefaces are addressed to Theophilus,
the author's patron—and perhaps a label for a Christian community as a whole
as the name means "Lover of God". Furthermore, the preface of Acts
explicitly references "my former book" about the life of Jesus—almost certainly the work we know as The Gospel of Luke.
Furthermore,
there are linguistic and theological similarities between the Luke and Acts.
As one scholar writes,"the extensive linguistic and theological
agreements and cross-references between the Gospel of Luke and the Acts
indicate that both works derive from the same author"[4] Because of their common authorship, the Gospel of Luke and Acts
of the Apostles are often jointly referred to simply as Luke-Acts. Similarly,
the author of Luke-Acts is often known as "Luke"—even among
scholars who doubt that the author was actually named Luke.
|
பைபிள்
மறுப்பு:
"The identification of Luke as the author is
primarily based on the "we" passages in Acts (beginning in Acts 16:10), which
indicate that Luke was associated with Paul in his ministry and wrote down
the account of his activities. (The Amplified Bible,
Page 1153)"
"Although the author does not name himself, evidence outside the Scriptures and
inferences from the book itself lead to the conclusion that the author was Luke. (From the NIV Bible Commentary [1], page 1643)"
|
இன்ஷா அல்லாஹ் விரைவில் மீண்டும் சந்திப்போம்...
அஸ்ஸலாமு அழைக்கும்
- ஜியா & அப்சர்
No comments:
Post a Comment